Jednym z najbardziej rzucających się w oczy sprzętów w sklepach są lady chłodnicze. Z reguły znaleźć je można w większości sklepów, nieistotne, małych czy dużych - urządzenia te są na tyle funkcjonalne, że decydują się na nie właściciele nawet najmniejszych przybytków, nie tylko wielkich sieci handlowych.

Lada chłodnicza zwykle zajmuje centralne miejsce w sklepie mięsnym - i nie bez powodu, bowiem tego typu lada jest nie tylko lodówką, ale przede wszystkim atrakcyjnym sposobem na ekspozycję towaru (często dodatkowo wspieraną odpowiednim oświetleniem). Można więc powiedzieć, że lady chłodnicze nie tylko dbają o to, by produkt nie zepsuł się zbyt szybko, ale również w pewien sposób reklamują go klientom.

O marketingowej sile lad chłodniczych nie zapominają również restauratorzy. W wielu jadłodajniach używa się lad do prezentowania przed klientem, jak wyglądają oferowane dodatki do ciepłych potraw. W ladach z powodzeniem mogą sobie stać galaretki i sałatki, ale również uzupełniające posiłek napoje lub desery.