Etykiety, opakowania i metki – trudno sobie bez nich wyobrazić dzisiejszy handel. Nawet gdyby informacji przekazywanych na drodze producent – klient nie regulowałyby niezliczone prawa i przepisy, to i tak kolorowe opakowania nie zniknęłyby z witryn sklepowych. Ich moc marketingowa jest po prostu zbyt duża, aby producenci z wszelakich branż mogli przejść obok nich obojętnie. To, jak ważne w sprzedaży jest dobre opakowanie sprawia, że dla każdego chcącego odnieść sukces producenta drukarnia fleksograficzna staje się wręcz niezbędnym podwykonawcą i partnerem biznesowym. drukarnia fleksologiczna Oczywiście, kuszenie klientów pięknym wyglądem to nie jedyne zadanie, jakie w dzisiejszych czasach mają etykiety i opakowania. Wspomniane wcześniej regulacje prawne dbają o to, aby etykiety przekazywały klientom szereg istotnych i rzetelnych informacji. Przyjrzyjmy się nieco bliżej temu, co możemy się dowiedzieć studiując opakowania produktów.

Zawartość produktu

Informacje o składzie danego produktu są niezwykle istotne w przypadku branży spożywczej. Od tego, co znajduje się w środku opakowania zależy często zdrowie konsumenta, musi być on więc rzetelnie o wszystkim poinformowany. Drukarnia fleksograficzna, taka jak Zebra-polska.com.pl zadba o piękną i fantazyjną oprawę, jednak treść przekazu zależy już od producenta. Trzeba w nim zawrzeć wszelkie informacje dla tych osób, na które skład produktu może mieć negatywny wpływ, a więc alergików, dzieci czy kobiety w ciąży.

Instrukcje dotyczące produktu

Etykiety służą jako wskazówka, jak prawidłowo korzystać z zakupionego produktu. Niezależnie od tego, czy powinno się go stosować codziennie, czy raz w tygodniu, przed snem lub po nim, z wodą lub bez wody, wszystko to powinno znajdować się na etykiecie. W tej sekcji podaje się również ilość lub dawkę odpowiednią dla danego wieku. W ten sposób będziemy mogli prawidłowo używać produktów i zoptymalizować efekty ich działania.

Ostrzeżenia dotyczące produktu

Istnieją produkty, które mogą powodować skutki uboczne u niektórych osób, gdy są używane lub konsumowane. Etykieta służy jako miejsce, w którym można znaleźć ostrzeżenia o produkcie. Tak więc, jeśli konsument cierpi na pewne dolegliwości, takie jak choroby serca lub nadciśnienie tętnicze, zdecydowanie powinien poświęcić dodatkowy czas na zapoznanie się z ostrzeżeniami produktu. Informacje te muszą być łatwo dostępne, dlatego też należy to zaznaczyć w projekcie opakowania przekazywanym drukarni fleksograficznej.

Informacje według prawa

W przypadku niektórych produktów prawo nakłada na producentów obowiązek umieszczania określonych informacji na opakowaniu po to, aby przede wszystkim informować konsumentów. Przykładem tej informacji jest informacja "Palenie jest niebezpieczne dla twojego zdrowia".