Wycieraczki płaskie Bosch Aerotwin nie posiadają klasycznych przegubów. Jak więc rozwiązano kwestię przylegania wycieraczek do szyby?

Przyleganie do szyby oraz sztywność są zapewnione dzięki odpowiedniej konstrukcji pióra. Wewnątrz umieszczono specjalną szynę stabilizującą Evodium. Pióro w wycieraczkach Bosch Aerotwin wykonane zostało z dwóch rodzajów gumy, na której powierzchni zastosowano specjalną powłokę poślizgową. Twardszy rodzaj gumy, zastosowany na dole sprawia, że na powierzchni nie występują smugi. Miększy (w górnej części) zapewnia cichszą pracę bez pisków. Główną zaletą powłoki poślizgowej jest fakt, iż zmniejsza ona tarcie.

Konstrukcja wycieraczek, względem klasycznego rozwiązania przegubowego, została również dopracowana aerodynamicznie. Dzięki temu, poza idealnym przyleganiem do szyby, producent zapewnił cichszą pracę wycieraczek. Dodatkowo, wycieraczki bezprzegubowe sprawiają, że samochód prezentuje się lepiej. Taka konstrukcja jest bardziej trwała niż wycieraczki klasyczne - żywotność może być dłuższa o nawet 30%.