Wina, które spotykamy w sklepach ogólnospożywczych, w cenach od 10-20 złotych, niestety nie zawsze mają wiele wspólnego z tym wyjątkowym trunkiem, który niesie za sobą ogromną liczbę prozdrowotnych właściwości. Każdy pracownik takich miejsc, jak profesjonalny sklep z winami, powie Państwu wszystko na temat pozytywnych aspektów związanych ze spożywaniem niewielkich ilości do posiłków i czym powinien charakteryzować się wysokiej jakości produkt. Dlaczego więc każdy renomowany sklep z winami w dużym mieście zazwyczaj nie posiada produktów z tej kategorii cenowej, a butelki z alkoholem zaczynają się od 30-40 złotych? W dalszej części tekstu, zajmiemy się przedstawieniem informacji związanych z produkcją wina i tego, dlaczego wysoka jakość ma tak duże znaczenie.

Fermentacja i składniki

Winogrona i sposób ich hodowli. Smakosze i winiarze potrafią rozmawiać lub nawet kłócić się na temat wina godzinami. Kto z nich ma rację? Niestety, zazwyczaj racja leży pośrodku, gdyż każdy ma inny gust, a produkcja wina w klasycznych i tradycyjnych winnicach charakteryzuje się nieprzewidywalnością. Często jest tak, że każdy rocznik smakuje inaczej, gdyż wystarczy nawet różnica w temperaturze fermentacji, by owoce oddały inny aromat. Produkcja masowa zazwyczaj jest hermetyczna i każda butelka smakuje tak samo. Niestety, często dochodzi do tego, że smakuje tak samo źle. Klienci nieposiadający wiedzy na temat aromatu prawdziwego wina, nie odczuwają różnicy, więc chętnie wybierają tego typu produkty, które są niemal projektowane przez specjalistów w laboratoriach. Czy tak wygląda produkt z charakterem? Oczywiście, że nie, więc nie ma nic dziwnego, że sklep z winami, który celuje w wymagających klientów i smakoszy, będzie unikać tego typu asortymentu.

sklep z winami w WarszawieJakość obsługi ma znaczenie

Wiedza na temat oferowanego produktu, to domena prawdziwego sprzedawcy, który powinien być doceniony przez swojego pracodawcę. Nic dziwnego, że sklepy specjalistyczne, zazwyczaj poszukują pasjonatów znających temat od podszewki, by mogli oni w razie potrzeby doradzić klientom odpowiedni wybór. Rozmawiając z właścicielami takich miejsc, jak fachowy sklep z winami w Warszawie czy innym dużym mieście, często można otrzymać informacje, że organizują oni swoim pracownikom szkolenia, na których przedstawiane są nie tylko informacje teoretyczne, ale spodziewać się można również degustacji, by zatrudnione osoby mogły poznać praktykę, aromat i wrażenia ze smakowania. Pracodawca, dbając o pracowników, tym samym dba o zadowolenie swoich klientów.